Végre itt a rendhagyó irodalomtörténet második része, a Paradicsomkertttőla Pokol kapujáig! Olvass bele a könyvbe, mert ez alább található részletből kiderül, hogy mikor és mikor nincs szükség az életrajzi adatok bebiflázására.
Végre itt a rendhagyó irodalomtörténet második része, a Paradicsomkertttőla Pokol kapujáig! Olvass bele a könyvbe, mert ez alább található részletből kiderül, hogy mikor és mikor nincs szükség az életrajzi adatok bebiflázására.
A költők életrajzát szerintem – úgy általában – fölösleges betanulni. Azt bemagolni, hogy egy költőnek hogy hívták első szerelmét, mivel foglalkozott az apja és középnemesi vagy milyen nemesi családból származott, csak azért érdemes, ha valaki ötöst akar kapni egy agyatlan tényvisszakérdezős dolgozatra.
Szerintem csak a művek fontosak, és az életrajz is csak a művek miatt, a művek fényében lehet fontos.
Hiába az életrajz, ha egy mű olvasásához a valaha élt szerző életrajza semmit sem ad hozzá. Ha már életrajzokat tanulunk, nyugodtan megtanulhatnánk bárki életrajzát, lehetne egy életrajzóra, ahol hétről hétre négy-öt életrajz lenne az anyag, de nem ám csak írók meg költők életrajza, hanem bárkié! Hiszen miért lenne izgalmasabb egy költő életrajza, mint mondjuk a szomszéd, tizenkilenc éves Beáé? Ugye?
Babits Bihály
Született Szegszárdon: néhány nappal születése előtt ugyanis titkos figyelmeztetéssel rávette édesanyját, hogy utazzék Szegszárdra, nehogy „
Szegszárdon Születtem, Szinésznőt Szerettem” című leendő versében
az alliterációt elrontsák.
(Így írtok ti)
Hogy miért, az kiderül a könyvből! Keresd Az irodalom visszavág második részét!
<description><p>Olvass, hallgass, nézz mesét!</p></description>
Eredeti ár:
5490
Online ár: NaN